Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Skum dröm inatt, inte direkt första gången. Men den var rätt skön. Jag kom nämligen på varför målare alltid är långsamma. Även om jag inte har någon koll på om detta påstående är sant. Hur som haver byggde folk om Palermo. Det roliga var att jag stod och snackade med en grabb om målningen. Den var nämligen inte klar. Och då berättade jag för grabben att målaren inte målar så länge som det är fint väder. Utan han sparar det sista av alla arbeten, tills det inte är målarväder. För när det icke är målarväder får målaren inget jobb. Men eftersom den som spar, han har. Så har målaren jobb även vid dåligt målarväder. Och det är anledningen till att det inte alltid går så snabbt att få något målat. I alla fall enligt min dröm.

För att inte bara vara en drömmare ska jag berätta lite sanna saker också. Jag har flyttat tillbaka till min lägenhet. Vilket känns bra. Jag var även på stan och träffade Johanna för första gången sen början av sommaren. Vi käkade lunch, sen var jag iväg på sony center och försökte fixa hemmabio-system. Men grabbarna där inne saknade talangfulla system. Så jag avvaktar lite. Efter det drog jag hem till Tegg och kollade på en skön film, diskuterade tortyr och givetvis krig. En helt ovanlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0